איזו קונסולת משחקים מתאימה לי ביותר וכיצד לבחור?

קונסולות משחקים

"איזה קונסולות משחקים יותר טובה?" "מה הכי משתלם?" "איזה אופציות יש לי?"
הרבה לקוחות שואלים אותנו את השאלות הללו, בצדק. במאמר זה ננסה לתת קצת תשובות ובעיקר נעשה סדר בראש.

ישנם שני גורמים עיקריים שמשפיעים על הבחירה בסופו של דבר; הראשון הוא התקציב העומד לרשותנו והשני הוא אופי השימוש. להלן הסבר על אופי השימוש (או למי מתאימה כל קונסולת משחק) ומה העלויות של כל קונסולת משחקים .

 

SONY Playstation 4

ללא צל של ספק, ספינת הדגל של סוני.
ה-PS4 היא קונסולת הדור החדש בעלת מערכת חזקה למדי עם רכיבים ומעבדים שיגרמו גם לגיימרים כבדים להזיל ריר.
בעלת כונן קשיח בנפח 500GB  או 1 טרה , אפשרויות התמשקות עם הקונסולה הניידת של סוני ה-PS VITA, משחקים בתלת מימד, נגן Blu-Ray תומך ברזולוציית 4K ועוד הרבה הפתעות.

הקונסולה מאפשרת את תוסף ה-Playstation Camera, מצלמה מיוחדת שבדומה לקינקט מאפשרת הפעלה בתנועה, צילום של השחקן בזמן המשחק, וידאו צ'ט עם שחקנים אחרים ותומכת בגאדג'טים נוספים גם במשחקים 'רגילים' (שהם לא משחקי תנועה). וב2016 סוני מציגה גם את הVR , מערכת המציאות מדומה VIRTUAL REALITY שמתחברת לקונסולה ומאפשרת לשחק משחקי מציאות מדומה בעזרת המשקף היעודי .

ה-PS4 זוכה להצלחה פנומנלית במכירות בכל העולם וכמובן גם בארץ.
ממגוון המשחקים לקונסולה נמצא את Driveclub ו-LittleBigPlanet 3 האקסקלוסיביים של סוני, כמו גם משחקי מולטי-פלטפורם (יוצאים לכל המכשירים) לדוגמת Call of Duty: Advanced Warfare, Middle Earth: Shadow of Mordor, Assassin's Creed Unity וכמובן הלהיט של רוקסטאר – Grand Theft Auto V.
על מנת לשחק אונליין נדרש לרכוש מנוי PS Plus; מנוי חודשי ברשת של סוני שבין היתר יספק הטבות על רכישה מקוונת ומשחקים חדשים בחינם כל חודש.

 

עלות הקונסולה נעה בין ₪1,300 ל-₪2,200, המשחקים בין ₪150 ל-₪300  והמצלמה והבקרים כ-₪300.
יתרונות: הקונסולה מתאימה לכולם, מילדים קטנים, לחובבי ספורט ועד גיימרים כבדים. במידה והתקציב מאפשר ובראיה נכונה לעתיד הקצת יותר רחוק, מדובר בקניה נכונה של מערכת שתחזיק שנים רבות.
חסרונות: לא ניתן להפעיל משחקים צרובים כך שקנייה של משחקים תגרור עלויות נוספות, למרות שחנויות רבות בארץ מפעילות ספריית החלפות.

 

 

Microsoft XBOX ONE

קונסולת המשחק מהדור השלישי של של מיקרוסופט לקחה את כל מה שהפריע לאנשים בקונסולת ה-XBOX 360 ושיפר את הנוחות והאיכות בצורה דרמטית. כקונסולת הדור החדש מיותר לציין, ה-XBOX ONE מצויד בחומרה חזקה להחריד הניכרת באיכות ונראות המשחקים.

ה-XBOX ONE מכיל כונן קשיח של 500GB או 1 טרה בדיוק כמו בפלייסטיישן 4 ובעל מערכת הפעלה ייחודית. בנוסף למכשיר החדש, גם מצלמת הקינקט השתדרגה והדגם החדש שלה המתאים לקונסולה זו נקרא Kinect 2.0.
אחד היתרונות של הקונסולה הוא חיבור HDMI IN המאפשר לחבר את הממיר דרך המכשיר וכך לעבור לצפייה בטלוויזיה באמצעות האקסבוקס עצמו בלחיצת כפתור (או פקודה קולית למי שבבעלותו גם הקינקט). המכשיר מתפקד בעצם כ"מדיה סנטר" שיאפשר לנו לראות סרטים, להציג אלבומי תמונות, לגלוש באינטרנט, לראות טלוויזיה וגם לשחק משחקים – והכל מהכורסה בסלון!

בגזרה של מיקרוסופט נמצא משחקים אקסקלוסיביים כגון Forza Horizon 2 הנחשבת לסדרת משחקי מרוצי המכוניות המוצלחת ביותר, Sunset Overdrive המופרע, Kinect Sports Rivals המיועד למצלמת הקינקט ואת סדרת הדגל של קונסולת ה-HALO: The Master Chief Collection – XBOX.
על מנת לשחק ברשת מול חברים ואנשים מכל העולם, נדרש לרכוש מנוי חודשי לרשת של מיקרוסופט, XBOX Live Gold.

מאז השקתה בסוף 2013, מיקרוסופט הורידו משמעותית את המחיר של ה-XBOX ONE ונכון להיום הוא נמכר בעולם בהיקפים זהים לקונסולה היריבה, ה-PS4. מאז שהחל הייבוא הרשמי שלו על-ידי מיקרוסופט ישראל, הקונסולה תפסה תאוצה גם אצלנו בארץ אך היא עדיין לא משתווה למכירות של הסוני החדש והדבר ניכר גם בהיצע המשחקים על המדפים.

 

עלות הקונסולה נעה בין ₪1,200 ל-₪2,000 בהתאם לחבילה (משחקים מצורפים או עם קינקט), המשחקים בין ₪150 ל-₪300, בקרים בין ₪260 ל-₪300 והקינקט, אם נמכר בנפרד, כ-₪500.
יתרונות: הקונסולה מתאימה לכולם, מילדים קטנים לחובבי משחקי ספורט ועד גיימרים כבדים. במידה והתקציב מאפשר ובראיה נכונה לעתיד הקצת יותר רחוק, מדובר בקניה נכונה של מערכת שתחזיק שנים רבות.
חסרונות: קונסולה יקרה ביחס לדור הקודם של המכשירים. לא ניתן להפעיל משחקים צרובים כך שקנייה של משחקים תגרור עלויות נוספות, למרות שחנויות רבות בארץ מפעילות ספריית החלפות.

 

 

SONY Playstation 3

מכשיר נהדר עם מגוון משחקים רחב מאוד – החל ממשחקי ספורט כגון FIFA ו-NBA, משחקים לילדים לדוגמת Rayman וכמובן משחקי מלחמה כמו Call of Duty ו Battlefield.
ל-Playstation 3 יש גם משחקים בלעדיים כמו סידרת משחקי Uncharted ,The Last of Us ,God of War ו-KillZone.

בקרי המשחק פשוטים ונוחים, אינם תומכים במשחקי תנועה אך ניתן להוסיף ערכת Playstation Move – מצלמה ובקר משחק שמאפשרים הפעלת משחקי תנועה בדומה ל-Nintendo Wii.
ה-Playstation 3 תומך באפשרויות אינטרנטיות של משחק ברשת ללא צורך בתשלום נוסף.

הקונסולה מגיעה בשתי תצורות: 12GB זיכרון פנימי או 500GB כונן קשיח.
שטח האחסון על גבי המכשיר חשוב בעיקר מכיוון שמשחקים דורשים התקנה. הגרסא הפשוטה יותר מתאימה למי שמשחק רק במשחק אחד או שניים, לכן אנו ממליצים ללכת דווקא על גרסאת ה-500GB ולהימנע מבעיות של מחסור בשטח אחסון.
המכשיר משמש גם כנגן Blu Ray ותומך בתצורת מסך בהפרדה גבוהה HD במידה והמכשיר מחובר בחיבור HDMI.

 

עלות הקונסולה נעה בין ₪1,050 ל-₪1,250, בקרים מקוריים כ-₪260 ומשחקים בין ₪100 ל-₪300.
יתרונות: הקונסולה הנפוצה ביותר בארץ ולכן יש זמינות משחקים גבוהה בכל החנויות. אפשרות להחלפת המשחקים עם חברים או בחנויות המאפשרות החלפות.
חסרונות: קונסולת הדור הקודם ולכן סביר להניח שבעוד כשנה/שנתיים יפחתו משמעותית מספר הכותרים החדשים. פריצה של הקונסולה להפעלת משחקים צרובים אפשרית אך יקרה להחריד ומוגבלת מאוד – לא מומלץ.

 

 

Microsoft XBOX 360

קונסולת המשחק השנייה של מיקרוסופט אחרי ה XBOX המקורי והמוצלח למדי. מביאה איתה הרבה חידושים ושיפורים לעומת הדור הראשון כמו מצלמת הקינקט המפורסמת המאפשרת הפעלת משחקים מיועדים באמצעות תנועה של הידיים והגוף ללא צורך בשלט כלל (מעולה לילדים אפילו קטנים מאוד).

גם לקונסולה זו יש קהל גדול בארץ אך מגוון המשחקים הזמינים בחנויות נמוך מזה של ה-Playstation 3, בעיקר בשל העובדה שהמכשיר הגיע לארץ כמה שנים טובות אחרי הסוני ובשל העובדה שמרבית המכשירים נמכרים פרוצים ומאפשרים לשחק משחקים צרובים.

ל-XBOX 360 מגוון רחב של משחקים, החל ממשחקי ריקוד ותנועה בעזרת הקינקט ועד למשחקי המלחמה האקסקלוסיביים של מיקרוסופט לדוגמאת HALO ו-Gears of War.
למיקרוסופט שירות משחקי און ליין בתשלום XBOX Live Gold שמעצים את חווית המשחק.

הקונסולה מגיעה בשלל תצורות החל מגרסא בסיסית של 4GB ועד לחבילות הכוללות כונן קשיח של 500GB.
שטח האחסון על גבי המכשיר חשוב בעיקר מכיוון שמשחקים דורשים התקנה ורוב המשחקים החדשים שיוצאים היום מחייבים התקנה על גבי כונן פנימי.
ה-XBOX 360 תומך בתצורת מסך בהפרדה גבוהה HD במידה והמכשיר מחובר בחיבור HDMI.

 

עלות הקונסולה משתנה מאוד בהתאם לחבילה. נפח שונה של שטח אחסון, חבילה הכוללת קינקט, שלטים נוספים ופריצה הם כולם מרכיבים שצריך לקחת בחשבון כשקונים את ה-XBOX360. בהתאם, מחיר הקונסולה נע החל מ-₪950 לחבילה בסיסית ביותר ויכול להגיע עד ל-₪2,000 לחבילה מלאה הכוללת מצלמת קינקט, כונן קשיח גדול, שלט נוסף ופריצה. בקרים מקוריים עולים כ-₪200 ומשחקים נעים מ-₪100 עד ₪300.
יתרונות: מגוון רחב של משחקים וחבילות, לכן קונסולה זו מתאימה כמעט לכל צורך. ניתנת לפריצה והפעלת משחקים מכונן קשיח פנימי או חיצוני (ראו RGH) או לדיסקים צרובים (ראו LT3), לכן מדובר בחיסכון משמעותי בהוצאות בהמשך הדרך.
חסרונות: קונסולת הדור הקודם ולכן סביר להניח שבעוד כשנה/שנתיים יפחתו משמעותית מספר הכותרים החדשים. ה-XBOX 360 לא מכיל נגן Blu-Ray.

 

 

Nintendo Wii

קונסולת הדור הקודם של נינטנדו נמכרה בכל העולם במספרים מטורפים.
ה-Wii מבוסס על שלטי תנועה, אולם לא כל משחק מחייב תזוזה וחלק מהמשחקים דורשים גם התקן נוסף לשלטים הרגילים הנקרא נונצ'אק.
רוב המשחקים מיועדים לילדים או לצרכיי התעמלות, אך אחת מנקודות החזקה שמושכת קהל רחב של משתמשים היא המשחקים הבלעדיים של נינטנדו, כמו The Legend of Zelda ו-Mario השרברב המפורסם.

מומלץ מאוד לרכישה למשפחות, קצת פחות מתאים לגיימרים כבדים.
קונסולת ה-Wii ניתנת לפריצה המאפשרת הפעלת משחקים צרובים ואף להפעלה מכונן קשיח ללא צורך בצריבה של המשחקים.
עם כל זאת, המכשיר של נינטנדו נחשב למיושן למדי ולא תומך בשידור בהפרדה גבוהה HD.

 

עלות הקונסולה נעה בין ₪600 ל-₪900, משחקים ₪100 עד ₪300  ובקרים ותוספות כ-₪100 עד ₪250.
יתרונות: מתאימה מאוד לילדים ועלות המכשיר נמוכה מאוד. ניתן להפעיל משחקים צרובים והפעלת משחקים מכונן קשיח חיצוני.
חסרונות: קונסולה מיושנת, אין תמיכה בתצוגה באיכות HD.

 

 

Nintendo Wii-U

בהמשך ישיר לקונסולת ה-Wii המפורסמת, נינטנדו הוציאו את ה-Wii U.
הקונסולה מאוד דומה ל-Wii רק עם חומרה מעט חזקה יותר ומשתמשת בבקר משחק ייחודי עם מסך מובנה (דומה לטאבלט) המאפשר אפשרויות משחק חדשות ומעניינות בתור מסך נוסף בשילוב עם מסך הטלוויזיה.
כיאה לנינטנדו, המכשיר מככב בעיקר בזכות המשחקים האקסקלוסיביים שלו כגון Super Mario 3D World והלהיט Super Smash Bros. Wii U.

בנוסף לבקר הרגיל, נינטנדו הוציאו גם את ה-Wii U Pro Controller, שלט גיימרים נוח המיועד לדמות את הבקרים המוכרים של קונסולות המשחק השונות. המכשיר תומך בתצוגת HD ואף מריץ משחקים התואמים ל-Wii הקודם.

בניגוד לקודמה, הקונסולה לא צלחה במכירות בכלל העולם. בארץ היא נדירה למדי ולא קל למצוא עבורה משחקים, לכן היא מתאימה בעיקר לחסידי נינטנדו לדורותיו.

 

עלות הקונסולה נעה בין ₪1,500 ל-₪2,300, המשחקים יקרים יחסית והם בין ₪250 ל-₪350  ובקרים כ-₪300.
יתרונות: אוהדי נינטנדו ייהנו משני העולמות – משחקים חדשים באיכות HD בנוסף למשחקי ה-Wii הישנים.
חסרונות: קונסולה לא פופולארית ולא ניתנת לפריצה, לכן קשה למצוא משחקים.

 

לסיכום,

במידה ואנו הולכים על הוצאה קטנה ולא מחפשים את החידוש הטכנולוגי המתקדם ביותר, נלך על אחת מקונסולות הדור הקודם: ה-Nintendo Wii הוא הזול ביותר, בעל פריצה קלה לתפעול ומתאים מאוד למשפחות וילדים ולאנשים שמחפשים משחקי התעמלות.
ה-Playstation 3 מעט יקר יותר וכך גם המשחקים. הוא מאוד פופולארי בארץ ומתאים יותר למתבגרים (או מתבגרים בני 40 פלוס P-: ). לא מומלץ למי שמחפש מכשיר פרוץ.
לבסוף יש לנו את ה-XBOX 360 שנותן את התמורה הטובה ביותר לכסף, בעל פריצה עמידה ומצלמת קינקט מוצלחת ומתאים למגוון גילאים וסוגי שחקנים הרחב ביותר.

במידה והחלטנו ללכת על השקעה לעתיד יש לנו שני מתחרים רלוונטיים: ה-Playstation 4 וה-XBOX ONE. שניהם מספקים את מיטב החידושים הטכנולוגים הקיימים בעולם הגיימינג והעלות של המכשירים בסה"כ דומה, לכן:

  • ללכת עם העדר – המכשירים בדור החדש של הקונסולות מאוד מעודדים אותנו לשחק ברשת עם אנשים מכל העולם, וכמובן עם חברים. בדרך כלל, הבחירה הטובה עבורכם תהיה לקנות את אותו המכשיר שיש לחברים שלכם על מנת לשחק איתם ביחד ברשת ולהחליף משחקים אחד עם השני.
  • משחקים אקסקלוסיביים – כמו שאמרנו, רוב המשחקים הם 'מולטי פלטפורם' (יוצאים לכל סוגי הקונסולות), על כן ההבדל בין המשחקים האקסקלוסיביים יכול להיות גורם מכריע. מה יותר מדבר אליכם? היכנסו ל-YouTube והתכלו על ביקורות של משחקים כדי לדעת מה קולע לטעם שלכם ומה לא.
  • על הנייר, ל-Playstation 4 יש יכולות גרפיות גבוהות משל ה-XBOX ONE. בפועל – אתם תשפטו

באופן אישי, אנו נוטים לכיוון הסוני ולו רק בשל הפופולאריות שלו בארץ ומגוון המשחקים הזמינים בחנויות.

 

אז מה הבחירה שלכם? שתפו אותנו בדעות שלכם ונשמח גם לקבל פידבק, כאן בעמוד המאמר או בעמוד הפייסבוק שלנו.