משחקים ל- Wii U או למה לקנות Wii-U ?

כולנו מכירים את הסוני פלייסטיישן 4 ואת האקסבוקס וואן , אבל יש עוד קונסולה משחק ביתית : Nintendo Wii-U , אז מה כל כך מיוחד בה ?

לנינטנדו עבר עשיר הרבה יותר משתי המתחרות בכל הנוגע למשחקי וידאו ולקונסולת משחק , הם היו שם עם הNES – Nintendo Entarteiment System ולאחר מכן הם ה Nintnedo 64 עוד הרבה לפני שסוני ומיקרוסופט נכנסו לעולם הזה.

נינטנדו התמקדו ברב השנים בקונסולה הניידת שלהם שהתחילה מהGAMEBOY והיום כמה דורות מאוחר יותר עם ה  Ninendo New 3ds  . קונסולות אלה נמכרות בהצלחה רבה בכל העולם ואין להם אף מתחרה ראוי ( הVITA של סוני נכשל לחלוטין לעומת ה-3DS ) .

בתחום הקונסולות שמתחברות למסך טלויזיה היתה נינטנדו בתחילת שנות ה2000 עם ה GameCube שלא היה יצירת מופת בלשון המעטה ולא הציג נתוני מכירות מרשימים.
בסוף שנת 2006 נינטנדו נכנסו שוב למערכה כאשר הציגו לעולם את קונסולת הWii המפורסמת שלהם שהציגה רעיון מהפכני מבחינת המשחקיות אך עם מפרט טכני בסיסי ביותר, הקונסולה היתה הצלחה כבירה ומכרה עשרות מליוני יחידות בכל העולם.
מי מאיתנו לא זוכר את משחק הטניס המפורסם מתוך ה Wii Sport  ששיגע את העולם.
בנובמבר 2012 שחררה נינטנדו את קונסולת המשחקים הנוכחית שלה Nintendo Wii-U – היורש של קונסולת הWii. מן הסתם החומרה השתפרה משמעותית אך המבנה נשאר דומה מאוד וכך גם המשחקיות, נינטנדו אפילו השאירו את האופציה לשחק משחקי Wii על הקונסולה החדשה.
החידוש המשמעותי ביותר מבחינת הקונסולה החדשה פרט לתמיכה בשידור משחקים ב HD הוא בקר המשחק החדש שהציג משהו שונה ממה שאנחנו מכירים ( כמו תמיד אצל נינטנדו ) – בקר עצום מימדים מבחינת הגודל , עם מסך גדול במרכזו שבעצם מאפשר לנו לשחק את חלק מהמשחק על המסך הראשי וחלק על המסך שבבקר או לחלופין להעביר לגמרי את המשחק לאחר מהמסכים שנבחר .
בסופו של דבר נינטנדו ממציגים קונסולה נחמדה עם יכולות גרפיות בינוניות אך עם רעיון מעניין.
המכירות של הקונסולה נמוכות משתי המתחרות שלה אך קשה לקרוא לקונסולה כישלון , מי שאוהב משחקים של נינטנדו ילך עם הקונסולה הזאת בוודאות, ופה בא לביטוי היתרון הגדול ביותר של נינטנדו על המתחרות, יש לה דמויות ומשחקים שהן בלעדיות וניתן לשחק אותם רק על קונסולה של נינטדנו , אז איזה משחקים לWii-U עושים את ההבדל ?

משחקים לWii U הנמכרים ביותר והמוצלחים ביותר הם כמובן כל סדרת משחקי מריו  , הבולטים שבהם  Mario Kart  8 , New Super Mario  , Super Mario 3D World  והכותר האחרון Super Mario Maker  שמביא איתו שינוי מרענן בכך שהשחקנים עצמם בונים את העולמות של מריו ולאחר מכן משחקים אותם , כמובן שאפשר גם לשתף ולשחק ברשת בעולמות שבניתם או שאחרים בנו .

משחקים לWii U נוספים שהם בלעדיים  ועושים את ההבדל מבחינתנו לפחות הם:

  • Super Smash Bros – משחק המכות שבו משתתפות כל דמויות נינטנדו למיניהן , יושי , לואיג' , דונקי קונג , לינק , זלדה , פיקצ'ו ועוד
  • Splatoon – משחק יריות גוף שלישי עם דמויות ביזאריות וצבעוניות לחלוטין שמשנות את ההתנהגות שלהם בהתאם לפני השטח
  • The Legend of Zelda: The Wind Waker HD – אמנם חידוש אבל חידוש למשחק זלדה ועוד בHigh definition זו ברכה 
  • Nintendo Land – מסיבת משחקים אחת גדולה בדיסק אחד מופלא 
  • Xenoblade Chronicles X – משחק ההמשך לסידרת משחקי Xeno והאחרון שבהם Xenoblade Chronicles שיצא לקונסולת הWii 

SPLATOON-משחקים-ל-Wii-u super-smash-bros-wii-u-משחקים-ל-wii-u The-Wind-Waker-משחקים-ל-wii-u wiiu_xenoblade-משחקים-ל-Wii-u

לסיכומו של עניין נציין שנינטנדו כהרגלם לא הולכים על הכי גדול הכי חזק אלא מחפשים תמיד את המעניין והשונה , אז אם אתם חובבי משחקי מריו או יש לכם ילדים קטנים ואתם רוצים לחשוף אותם ליותר משחקי פלטפורמה ופחות משחקי מלחמה/יריות/אימה/מכות  , יכול להיות שהקונסולה הזאת היא הקונסולה בשבילכם .